Zamieszczone przez Pavvlik
Skoda octavia RS - dobre auto czy "czeski błąd"?
Zwiń
X
-
Skoda octavia RS - dobre auto czy "czeski błąd"?
Musimy przyznać, że z tym autem mieliśmy pewien problem. Jak, u licha, zrobić zdjęcia śnieżnobiałego samochodu w... śnieżnej zadymce?
Musimy przyznać, że z tym autem mieliśmy pewien problem. Jak, u licha, zrobić zdjęcia śnieżnobiałego samochodu w... śnieżnej zadymce?
Chociaż w zimowych warunkach trudno "cyknąć" temu autu ładne fotki, to z co najmniej trzech powodów zasługuje ono na szerszą publikację.
Po pierwsze, jak już zdążyliście zauważyć, zupełnie nie rzuca się w oczy, co dla wielu kierowców stanowi dużą zaletę. Po drugie, precyzją prowadzenia bije na głowę wiele stricte sportowych wozów i, po trzecie, naprawdę potrafi wywołać u kierowcy palpitacje serca. Niestety, poza świetnymi osiągami również ceną...
Przed wami sztandarowy pojazd przedstawiciela handlowego - biała skoda octavia kombi z silnikiem TDI. Na tle setek jej podobnych wyróżnia się jednak ogromnymi, 18-calowymi felgami i niewielkim, acz wiele znaczącym napisem RS.
Dziwne uczucie dyskomfortu...
Pierwszym wrażeniem po zajęciu miejsca za kierownicą jest... zakłopotanie. Zdradzający znamiona przerażenia grymas twarzy kierowcy nie jest przypadkowy. Mogę przysiąc, że w życiu nikt tak ściśle nie obejmował moich pośladków jak kubełkowy - obszyty skórą i alcantarą - fotel RS. Te obce dla większości mężczyzn uczucie - nazwijmy to - dyskomfortu, jest jednak mylące. Nawet po 500-kilometrowej trasie po polskich drogach ani pośladki, ani plecy kierowcy nie dają powodów do narzekań.
Nie dostarcza ich również - typowy dla octavii - solidny i ergonomicznie zaprojektowany kokpit czy np. duże, zapewniające świetną widoczność lusterka. Panującą we wnętrzu większości skód chłodną atmosferę cmentarnej kaplicy ocieplają wykonane z plastikowego aluminium wstawki na konsoli wewnętrznej, ciekłokrystaliczny, dotykowy wyświetlacz pokładowego systemu audio (zintegrowanego z nawigacją), przeszycia na fotelach i kilka chromowanych znaczków przypominających, że mamy do czynienia z najbardziej nieokrzesaną wersją rodzinnego kombiaka.
Charakter auta - poza kubełkami - zdradzają również: obszyta skórą, doskonale leżąca w dłoniach kierownica i lewarek zmiany biegów, którego skoki są krótkie i "pewne".
W tej beczce miodu znalazła się też łyżka dziegciu. Na sportowej kierownicy zabrakło przełączników do sterowania radiem. Nie jest to wprawdzie duży mankament, ale - biorąc pod uwagę cenę auta (o tym później) - drażni.
No to jazda!
Zamontowana pod maską testowanego samochodu jednostka napędowa to doskonale znany wszystkim fanom Volkswagena 2,0-litrowy silnik TDI.
Wydawać by się mogło, że diesel pasuje do auta o sportowym zacięciu tak, jak gumofilce do garnituru, ale - z drugiej strony - czy ktokolwiek widział kiedyś białą octavię kombi z silnikiem benzynowym?
Dzięki wysokociśnieniowemu wtryskowi typu common-rail, pracując na wolnych obrotach silnik nie rozrywa już bębenków usznych, a niemieckim inżynierom udało się wykrzesać z niego moc 170 KM. Co lepsze, w zakresie od 1750 do 2500 obr/min kierowca ma do dyspozycji aż 350 Nm, będących gwarancją przyjemnego wciskania w fotel.
Wg danych technicznych, octavia 2,0 TDI RS przyspiesza do 100 km/h w 8,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 226 km/h. Tyle teorii. W praktyce - dzięki szybkiej reakcji na gaz i wysokiej wartości momentu obrotowego - kierowca ma wrażenie poruszania się zdecydowanie szybszym autem. Duża w tym zasługa świetnie zestopniowanej skrzyni biegów (w trasie najlepiej sprawdza się "długa" czwórka, pozwalająca na bezstresowe wyprzedzanie w zakresie prędkości od 70 do 130 km/h) i precyzyjnego układu kierowniczego. Warto też wspomnieć o obniżonym o 12 mm, utwardzonym zawieszeniu, które sprawia, że wyposażone w ciężki silnik Diesla auto, trzyma się drogi jak przyklejone. Pewne oznaki podsterowności dają o sobie znać wyłącznie wtedy, gdy mocno przesadzimy z prędkością. Rewelacyjne - bez żadnej przesady - są też hamulce.
Spalanie, czyli czeski błąd...
Producent deklaruje, że auto zużywa średnio 5,7 l oleju napędowego na 100 km. Niewykluczone jednak, że do polskiej specyfikacji czeskiego auta wkradł się... czeski błąd. W czasie naszych jazd testowych spalanie wynosiło nie 5,7 a 7,5 l/100 km. Biorąc jednak pod uwagę masę pojazdu (1400 kg) i to, że nader często korzystaliśmy z dobrodziejstwa momentu obrotowego, wynik i tak uznać trzeba za rewelacyjny.
A minusy? W normalnym, "cywilnym" użytkowaniu trudno je wskazać, ale jeśli sugerując się folderami reklamowymi zabierzecie octavię RS na tor, możecie się zdziwić. Sportowe nakładki na pedały i fakt, że pedał hamulca "bierze" na tej samej wysokości, co pedał gazu, sugeruje, że w ekstremalnej jeździe, oba naraz, obsługiwać można jedną nogą. Nic bardziej mylnego. Gdy przy wciśniętym pedale przyspieszenia dotkniecie hamulca, proekologicznie nastawiony komputer momentalnie odetnie wtrysk paliwa... Pamiętajcie więc - jeśli z tego powodu uderzycie w bandę na jakimś torze - miejcie pretensję do ekologów!
Nie dla skner...
Octavia kombi w wersji RS to wymarzona partia dla większości mężczyzn. Wprawdzie brak jej prezencji Angeliny Jolie czy zarezerwowanego dla Alfy Romeo seksapilu, ale nie sposób odmówić jej wielu zalet. Jest na tyle ładna, że bez obaw można pokazać ją kolegom i na tyle niepozorna, że żaden amator cudzej własności nie powinien chcieć nam jej "odbić".
Wychowana w Czechach - doskonale zna trudy i obowiązki życia codziennego. Każdego dnia odwozić może dzieci do szkoły, z chęcią poogląda z nami mecz (system multimedialny daje możliwość oglądania filmów DVD na postoju i przy prędkości do 10 km/h), a - gdy trzeba - dzięki bagażnikowi o pojemności 605 l - pomoże w przeprowadzce.
Kiedy jednak zostaniecie z nią sam na sam i popuścicie wodze fantazji, zapewni wam dużo przyjemności. Szkoda tylko, że - podobnie jak w przypadku wielu ekscytujących kobiet - atrybutem niezbędnym do jej zdobycia jest solidnie wypchany portfel...
Bazowy model RS kosztuje 115,5 tys. zł. Nasza "testówka" - doposażona m.in. w kosztujący circa 7 tys. zł system audio "columbus", tempomat, czujnik deszczu czy opcjonalne, 18-calowe, koła wyceniona została na... 133 tys. zł. Mniej więcej tyle samo trzeba zapłacić za podobnie wyposażonego passata kombi z taką samą jednostką napędową...kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
-
-
Zamieszczone przez LUKIMniej więcej tyle samo trzeba zapłacić za podobnie wyposażonego passata kombi z taką samą jednostką napędową..--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Tylko pewnie realnie to za 116 jest to do kupienia, a ten Passat to jednak tylko 10tys wiecej
A to ze im takie spalanie wyszlo, no a ile mialo wyjsc. 5.7 to jest spalanie autostradowe w Szwecji Szkoda ze nie napisali ze po miescie to tak blizej 10l :diabelski_usmiech
W sumie prawie jak moja biala :lol:
BTW. Ostatnio w jakims czasopismie widzialem test 1.8TSI w Scoucie i na autostradzie ze srednia ponad 160km/h wyszlo im spalanie ~16l/100km
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftSzkoda ze nie napisali ze po miescie to tak blizej 10l
Zamieszczone przez MaicroftBTW. Ostatnio w jakims czasopismie widzialem test 1.8TSI w Scoucie i na autostradzie ze srednia ponad 160km/h wyszlo im spalanie ~16l/100km
[ Dodano: Nie 22 Sty, 12 21:18 ]
Zamieszczone przez MaicroftTylko pewnie realnie to za 116 jest to do kupienia--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovatyle to wyjdzie w 2.0 TDi 170KM jak wlejesz olej xW-40, no a jak LM to już praktycznie na bank
U mnie nie ma różnicy w spalaniu na LM czy Castrolu wcześniej.
Zamieszczone przez MaicroftOstatnio w jakims czasopismie widzialem test 1.8TSI w Scoucie i na autostradzie ze srednia ponad 160km/h wyszlo im spalanie ~16l/100km
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauMi przy 2 zł pokazywało 21L więc IMO normalne.
przy następnej zmianie oleju zarzuć jakiś o V100 poniżej 10 i wtedy zerknij co się będzie działo w mieście. Różnica powinna być widoczna no chyba że masz już Synthoila 0W-30 to ten warunek już spełniłeś i w zasadzie nic więcej poza rozmianą 2PLN na drobne raczej zrobić się nie da--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Mihau, to mi przy 2zł pokazuje około 9-9.5 :Psuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauMi przy 2 zł pokazywało 21L więc IMO normalne.
Ciężko mi uwierzyć w 16L przy 160km/h i w 21L przy 200km/h oraz w spalanie diesla 9-9.5 przy 200km/h.
Porównanie spalania Golfa TDI 170KM vs 1.4TSI 170KM. Oba auta mają nominalnie wyższe spalanie niż octavia 1.8TSI oraz TDI 140KM
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Dla mnie skandalem jest, że w takim aucie jak RS za tyle pieniędzy nie ma w standardzie tempomatu, czy podświetlenia lusterek. :roll:ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Poza tym, że będzie dostępny silnik 2.0 TSI o mocy 270 KM, ja nic nie znalazłem, a też szukałem jakiś informacji.
W ogóle Skoda dość oszczędnie mówi o swojej przyszłości, poza ogólnikowymi informacjami o planach sprzedaży w liczbach itp.ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez FlameDla mnie skandalem jest, że w takim aucie jak RS za tyle pieniędzy nie ma w standardzie tempomatu, czy podświetlenia lusterek.
- brak wyciszenia
- mało imponujący design i wygoda foteli
- brak multifunkcynej kierownicy w standardzie
[ Dodano: Pon 23 Sty, 12 12:40 ]
Zamieszczone przez piramidaMihau, to mi przy 2zł pokazuje około 9-9.5
no a spalaniu przy tej taryfie to będzie u mnie coś pomiędzy 10-12l obecnie pewnie (nie sprawdziłem jeszcze). Widać u Ciebie zmienione turbo ładnie powietrze nagania.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaZamieszczone przez FlameDla mnie skandalem jest, że w takim aucie jak RS za tyle pieniędzy nie ma w standardzie tempomatu, czy podświetlenia lusterek.
- brak wyciszenia
- mało imponujący design i wygoda foteli
- brak multifunkcynej kierownicy w standardzieORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Zorr, to prawda im szybciej tym mocniej rośnie spalanie, opory powietrza dużo większe, opon, obroty silnika itp itd....ja mam przy 160 coś koło 6,8-7 (ja mam 5 biegów). Więc myślę, że koło 200 jest możliwe w tdi spalanie na poziomie 10 z hakiem. 9 to trochę za mało. Oczywiście mowa ty o silniku z potencjałem i skrzynią długą. Nie zapominaj że piramida ma takie auto
Komentarz
-
-
kwestie multifunkcji w samochodzie "sportowym" bo za taki uwazany jest w koncernie skody model OCTAVIA RS juz kiedys poruszalismy na forum. Fajne, pomocne, przydatne ale podczas szybkiego machania kierownica i szybkiego pokonywania zakretow, agresywnej jazdy mogloby sie to nie sprawdzic. Poza tym z ciekawosci wlasnie wlaczylem konfigurator i jest opcja: 3-ramienna wielofunkcyjna kierownica (obsluguje radio, telefon, gsm) cena-100zl wiec przy 120tys zl to chyba nie powinno byc problemem.. (100zl:P)
Co do spalania: moja przy vmax 220km/h w 2 osoby na A2 palila chyba ok 16.1l/100km albo to byla chwilowka.. albo 11.6l/100km ale to mniej realne. Pozostaje mi tylko jeszcze raz jechac na niemiecka autostrade i sprawdzic :wink:
Komentarz
-
-
sew1981, mi chodzi o to, iż ciężko uwierzyć w spalanie przy 200km/h na poziomie 9-9.5 kiedy np. taki golf TDI 170KM spala 13.5l/100km.
O ile wiem wpływ na spalanie przy takich prędkościach mają głównie:
- opór powietrza
- obroty silnika
- tarcie opon
- straty wewnętrzne silnika.
a nie wiem czy Piramida jakoś specjalnie te aspekty tuningował (oprócz szerszych opon, ale to znowu działa na niekorzyść spalania)
Podobnie nie bardzo mogę uwierzyć w spalanie 16l/160km dla silnika 1.8TSI. Skoro ja mam ~7.5 przy 140km/h to na pewno nie będę miał 16l przy 160km/h.
PS Ogólnie to uważam, iż gdzieś tutaj pojawiły się poważne błędy pomiarowe, pewnie wynikające z trudności z utrzymaniem na dłuższą metę takich prędkościJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrPS Ogólnie to uważam, iż gdzieś tutaj pojawiły się poważne błędy pomiarowe, pewnie wynikające z trudności z utrzymaniem na dłuższą metę takich prędkości
no a odnośnie oporu powietrza to trudno spełnić jednorodne warunki pomiaru ze względu na brak możliwości panowania nad wiatrem (kierunek i siła) a przy dużych prędkościach to będzie widoczne na spalaniu i nawet odczuwalne.
[ Dodano: Pon 23 Sty, 12 17:10 ]
Zamieszczone przez octaviars1Poza tym z ciekawosci wlasnie wlaczylem konfigurator i jest opcja: 3-ramienna wielofunkcyjna kierownica (obsluguje radio, telefon, gsm) cena-100zl wiec przy 120tys zl to chyba nie powinno byc problemem.. (100zl:P)--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaoctaviars1 napisał/a:
Poza tym z ciekawosci wlasnie wlaczylem konfigurator i jest opcja: 3-ramienna wielofunkcyjna kierownica (obsluguje radio, telefon, gsm) cena-100zl wiec przy 120tys zl to chyba nie powinno byc problemem.. (100zl:P)
kurna, to ja już nie kumam gdzie miał oczy ten gość, który konfigurował do zakupu pojazd który ja obecnie posiadam. W sumie bardzo sensowny facet i z zacięciem i bardzo dbał o ten samochód a tu 100'wę pożałował. Może się pomylił i miast multifunkcji wziął tempomat (szczególnie przydatne w RS'ie) niechcący i tak poszło :roll:
kosztuje 100pln jak masz DSG
przy manualu kiera MF jest niedostępna
Zamieszczone przez innovawziął tempomat (szczególnie przydatne w RS'ie)
nie tylko w RSkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaMihau, to mi przy 2zł pokazuje około 9-9.5 :P
Zamieszczone przez ZorrZamieszczone przez MihauMi przy 2 zł pokazywało 21L więc IMO normalne.
Zamieszczone przez innova- brak wyciszenia
- mało imponujący design i wygoda foteli
- brak multifunkcynej kierownicy w standardzie
- dla mnie są one wygodne, zrobiłem już pare tras i nigdy pleców "nie czułem" to samo reszta pasażerów
- jest w elegance
Zamieszczone przez FlameTen design to jeszcze powiedzmy, że można przyjąć bo Skoda robi auta w stylistyce zachowawczej, więc jak się komuś nie podoba to nie musi kupować.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mihau- dla mnie są one wygodne, zrobiłem już pare tras i nigdy pleców "nie czułem" to samo reszta pasażerów--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
Komentarz